Bisericile Apusenilor - Mogoş Mămăligani



O altă smerită biserică a Apusenilor, ridicată în cătunul Mămăligani din comuna Mogoş în anul 1838, cu hramul Sfintei Treimi,  este ultima din şirul celor ctitorite de minerul Mihăilă Gritta din Roşia Montană, într-un act de solidaritate ortodoxă cu o comună săracă, în perioada în care în alte sate fără biserică ale acestei comune era încurajată, prin construirea de lăcaşuri greco-catolice, schimbarea religiei... 


Amplasată într-un cadru natural splendid, în valea râului Râmeţ (care aici e doar un pârâu), biserica mi s-a lipit de suflet prin atmosfera din interiorul său, de mare cuviinţă şi grijă totodată. Aici vântul schimbării a suflat mai blând, vechile icoane, strane şi cruci îşi păstrează locul de cinste şi întocmirea bisericii în ansamblul ei ţine cont de  spiritul locului, de vechile obiceiuri şi de respectul pentru cele ce au fost...


Un comentariu:

  1. Mulţumesc pentru încurajări. M-am străduit să învăţ. Îmi caut o cale de expresie, într-un moment când socoteam că am deja una...
    Important e să stăm cu gândul la lucrurile frumoase care ne sunt dragi, care ne definesc şi ne ajută să devenim mai buni. Bucuria mea cea mare e că are cineva nevoie de Amintirile mele din Apuseni.
    Îţi doresc călătorie frumoasă, să vezi locuri minunate şi să întâlneşti oameni minunaţi.
    :)

    RăspundețiȘtergere