Case care mor (2) și despre un mare patriot român

Povestea aceasta este despre o casă pe care am văzut-o murind.
O altă casă pe care am văzut-o murind.
De-a lungul văii, trecând pe lângă ea de zeci de ori, i-am remarcat linia frumoasă, și minunata verandă cu ochiuri mici de sticlă.


 Apoi dintr-o dată, fără să fi fost prevenită, am realizat.
Dincolo de peretele din față, cu ferestre, nu mai era nimic.
Ferestrele casei erau ochi orbi. Dincolo de ele nu era intimitatea unei case. Era pădurea.
O casă a murit.
Mai mult. Casa Dandea a murit.





 O casă cu poveste, cum au aproape toate casele pe-aici.
În casa aceasta frumoasă s-a născut patriotul Emil Dandea, care avea să fie acum un veac cel dintâi primar român în Târgu Mureș.
Oare nu-i păcat ?

La fiecare drum, paragina înainta, și mi-e teamă să mă gândesc că s-ar putea să nu mai fie deloc pe-acolo. Cu o casă firavă de lemn se duce o pagină de istorie.



Casa a fost repertoriată de Rencontres du Patrimoine Europe-Roumanie cu mai mulți ani în urmă, în cadrul Universității de vară, ocazie cu care i-am aflat și eu povestea.

Despre Emil Dandea am aflat mai multe din cartea ce i-a dedicat-o domnul profesor Ioan Bembea, căruia pe această cale îi mulțumesc. Sunt frânturi de istorie care, fără grija unor oameni ca domnia sa, ni s-ar pierde.

Mai multe
http://adevarul.ro/locale/targu-mures/emil-dandea-primarul-caruia-muresenii-i-au-ridicat-statuie-1_511dedac344a782118410410/index.html

Imaginile acestea sunt din iarna trecută.
Mărturisesc că în bună parte din pricina lor am scris mai puțin în acest an.
E o poveste tristă, care-mi-a apăsat pe inimă un an și-o vară...
Povestea unei case care a murit.

2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aș dori sa reven în tarța, aș putea incerca sa reînviu macar o casă. Dar nu.mi permit a o cumpără,pacat de ele.

    RăspundețiȘtergere