Ziua Roșiei Montane


Ziua Roșiei Montane.

Dis-de-dimineață Facebook îmi amintea că în urmă cu șapte ani am petrecut această zi în mijlocul multor prieteni la Muzeul Țăranului Român, și am văzut împreună un film care mi-e tare drag...

Instagram mi-a adus aminte că acum un an mă aflam pe o coastă însorită și pudrată cu zăpadă a Masivului Cârnic.

Nu era nevoie să-mi aducă internetul aminte că azi e ziua Roșiei Montane. Cum aș putea să uit ? Venerabila Doamnă are azi 1890 de ani. 

Și nu e nevoie să-mi aducă nimeni aminte că suntem fericiți că-i are. Asta e o poveste lungă, pentru mine de 15 ani, pentru alții mult mai lungă, despre care de-a lungul timpului am scris pe pagina asta de mai multe ori. 

Ce înseamnă Roșia Montana pentru mine ? În linii mari, cam tot ce însemna și acum șase ani.

https://amintiridinapuseni.blogspot.com/2015/02/pentru-mine-rosia-montana-inseamna.html

Dacă m-am gândit mai mult, și anul acesta toți am avut răgazul să ne gândim mai mult, ar mai fi câteva lucruri pe care le-am trecut cu vederea.

La Roșia Montană am învățat cine sunt. Și cine pot fi. Și cine vreau să fiu.

Și tot acolo, o mână de oameni ne-au învățat că uneori trebuie să spui NU. Și că se poate.

Am învățat că suntem puternici. Că avem o voce. Și vocea aceasta s-a tot auzit, și se va mai auzi, pentru că a crescut o generație care nu mai tace la fel de frumos...

Am învățat că lumea e mare, și cerul e sus, și istoria e lungă, și au mai fost vremuri vitrege, că întotdeauna există speranță, că există viitor. Și mare nevoie am avut de învățătura asta, mai ales în clipele când drumul nu pare să ducă nicăieri.   






Roșia Montană - și Apusenii, în general - constituie o altă dimensiune a ființei mele. Una în care e liniște, frumos și bine. Un fel de Acasă cu A mare.


De ziua Roșiei Montane, prietenii mei se pregătesc să-i facă un dar. Se pregătește o lucrare demult necesară la Muzeu. Aș vrea să știți despre asta, pentru că toți putem ajuta. Și merită. Mai multe detalii, la link-ul de mai jos.

https://www.rosiamontana.community/campanii/04-lapidarium?fbclid=IwAR0dQGZT75NrpP7jJvXtakiiQAoknGDCsi3p9PKSp-j3220zdufalQLE6Ts

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu