Bisericile Apusenilor - Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil

Spuneam zilele trecute că multe, tare multe biserici am întâlnit în Apuseni purtând hramul Sfinților Arhangheli.
Am văzut și eu câteva, apoi am continuat căutarea online, și iată că vă împărtășesc câteva din cele pe care le-am găsit. Adaug, firește, un cuvânt de mulțumire pentru cei care au postat informațiile și imaginile.

 Biserica din Vidra, în care a fost botezat Avram Iancu (zisă și biserica din Ciungi, 1791)

Biserica in care a fost botezat Avram Iancu la 1824 - Sf Arhangheli Vidra -  Foto Victor Roncea 2

Margău, jud Cluj (1804)

Biserica din Bucium Cerbu (1832)





































Ocolișel, Iara, jud Cluj (1852)



Biserica Sfinţii Arhangheli Mihail, Gavril şi Rafael din Soharu-Abrud (1747)
Biserica din Cojocani, comuna Mogoș (Alba)

Biserica din Cicău

Biserica Sfintii Arhangheli din Cicau

Biserica din Galda de Sus



Biserica din Râmeți (satul)



Biserica din Buru



Biserica din Dealul Geoagiului, cătun Cristești, comuna Întregalde (1742)



Biserica cu pictura pe panza din Remeti

Biserica din Aghires

Biserica din Almașu mic de Munte


Biserica Sfinții Arhangheli din Poșaga



Biserica de lemn din Beliș



Bisericile din Geoagiu Joseni și Geoagiu Gelmar (Jud Hunedoara)

Sunt foarte multe. Și fără nici o îndoială încă și mai multe pe care nu le-am găsit eu, sau nu le-am găsit încă.
Domnul să vă binecuvânteze și Sfinții Îngeri să vă călăuzească să ajungeți a vă închina în ele, și să nu uitați să pomeniți în rugăciunile voastre întreg poporul drept credincios din Munții Apuseni, ce le-a zidit și le-a îngrijit până azi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu