Poveştile de taină ale Apusenilor (4) - Tăcerea aurului


Pentru că ne apropiem de Fân Fest, şi gândul meu este către toţi prietenii din Roşia Montană, şi toţi prietenii acestora de peste tot, în cele trei săptămâni care au mai rămas în august am programat trei filme care sunt direct legate de Roşia Montană şi de mineritul aurifer.
Vă invit aşadar sâmbătă, 11 august, la ora 15,45 pe TVR Cultural să vedeţi sau să revedeţi documentarul TĂCEREA AURULUI, cea mai tristă poveste dintre toate, istoria mineritului aurifer din Munţii Apuseni, cu imensul preţ de durere pe care exploatarea metalului nobil l-a cerut de la locuitorii acestei zone.
Vă reamntesc că este un film realizat într-o perioadă când despre mineritul de aur şi despre Roşia Montană se vorbea tare puţin.
Lasă, că nici acum nu se vorbeşte prea mult...



Mai multe despre film (vezi şi Apusul Aurarilor), echipă şi premii
http://amintiridinapuseni.blogspot.ro/p/povestile-de-taina-ale-apusenilor.html

Reluările vor fi marţi 14 august ora 9.30, miercuri 15 august ora 5.55, sâmbătă 18 august ora 1.20.

Vă invit să fiţi cu ochii pe noi şi în următoarele două sâmbete, pentru a urmări în două părţi povestea celor şapte biserici construite de minerul Mihăilă Gritta din Roşia Montană, dintre care cea mai veche este periclitată de mult discutatul proiect minier.

Mai departe nu vă promit nimic, pentru că se pare că TVR Cultural nu va mai emite.
Pentru toţi cei care aţi apreciat acest serial, ca şi atât de multe alte emisiuni în care cultura română şi identitatea noastră şi-au mai găsit loc de expresie către dumneavoastră, la TVR Cultural, vă invit să fiţi alături de noi cei ce am muncit pentru el şi regretăm încetarea acestui proiect îndrăzneţ, care în zece ani de muncă devenise un ARTE al românilor.

Şi vă invit pe toţi cei ce puteţi s-o faceţi - mergeţi la Fân Fest. Merită.
Eu am fost de două ori şi m-am bucurat imens.

Dacă am să fiu şi în acest an, mă voi bucura şi mai mult, pentru că programul e şi mai plin...
Dacă nu, voi fi cu gândul, şi tot mă voi bucura că sunt tot mai mulţi care s-au molipsit de dragostea noastră pentru acest loc binecuvântat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu