Propuneri - şi o amintire

În seara asta, o (re)întâlnire cu un personaj admirabil, care mă preocupă în mod special în aceste zile.
Arheologul Horia Ciugudean - o voce avizată, calmă şi clară în apărarea Apusenilor.
Iată un interviu pe care ar trebui să-l ascultaţi, sau re-ascultaţi
Înapoi la Argument
în pagina de youtube, şi celelalte părţi ale dialogului.

Cu aceeaşi ocazie, am dat peste un film pe care poate ar trebui să-l vedeţi. Spre ruşinea mea, eu l-am văzut abia în seara asta, deşi nu e foarte nou. Vă invit să-i acordaţi 20 de minute - e frumos şi destul de precis. Mie mi-a plăcut.
Preţul aurului

Şi un gând.

Am încercat să caut, în experienţa proprie, ceva similar cu ceea ce oamenii din Roşia Montană ar urma să trăiască, în cazul derulării unui proiect minier de anvergură.
Mi-am amintit de Bucureştiul anilor 80...
Casele demolate, pereţii cu urme de tablouri, bucăţile de gard pe care se mai rezema un pom, ferestrele oarbe, câte o sobă boierească sau un candelabru spart...
Iunie 1987.
Câteva sute de oameni, după amintirea mea, poate mii, după alte relatări, au asistat cu lumânări în mână şi cu lacrimi în ochi la demolarea Bisericii Sfânta Vineri Hereasca, în inima Bucureştilor.
Am fost şi eu acolo.
Aveam 17 ani.
Acum înţelegeţi ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu