Roşia Montană - Ghid cultural turistic

Cu câteva săptămâni în urmă s-a lansat la Cărtureşti cel dintâi ghid cultural turistic al Roşiei Montane.
Ca s-o iubeşti, trebuie s-o cunoşti.

Cu atât mai important demersul Fundaţiei Culturale Roşia Montană: pentru prima dată călătorul, iubitorul de natură sau istorie, ori pur şi simplu românul curios care a auzit deja atât de mult despre Roşia Montană, are ocazia de a se documenta în tot ce ţine de istorie, natură, cultură, etnografie, trasee turistice, cazare ...
Dar ce spun ?
M-am pierdut printre fotografiile care reconstituie o lume, o lume care e şi a mea. Peisajul ce face ochii să lunece şi să se odihnească... Detaliile pline de farmec ale faţadelor originale ale caselor de două ori seculare... şi mai ales chipurile mândre, muncite şi admirabile ale localnicilor pe care i-am cunoscut şi eu, cu ani în urmă, la filmări...
Sunt recunoscătoare Profesorului Horia Ciugudean, care de altfel mi-a trimis această carte, şi tuturor celor ce au lucrat la această carte. Pentru mine e un moment de bucurie, foarte mult timp aşteptat. Poate şi o rază de nădejde.

Pot oare spera că e o rază de nădejde şi pentru Roşia Montană, locul unde ferestrele se deschid spre nicăieri?!


Pentru a asculta câteva puncte de vedere foarte pertinente asupra acestui aspect, link-ul de mai jos conduce la imagini de la lansarea volumului.


Pentru a afla mai multe despre Fundaţia Culturală Roşia Montană



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu