Un popas de suflet : Pensiunea Detunata

Când am urcat prima dată la Abrud, casa nu exista. În vară, am văzut că se construiește ceva frumos pe stânga drumului, în lunca largă mărginită de pârâu și de pădure... Părea o locuință, casa confortabilă și frumos proporționată a unei familii așezate și cu mult gust.
În toamna aceluiași an, am avut onoarea de a fi printre cei dintâi oaspeți ai pensiunii. Și de-atunci am revenit de multe, multe ori, și de fiecare dată m-am simțit excelent, am mâncat grozav și am dormit ca un prunc.

Și mai cu seamă, în pacea locului, în liniștea luncii care se acoperă cu ceață în diminețile de toamnă, în preajma oamenilor buni, eficienți și cu adevărat primitori, în livada cu mere roșii, sufletul meu s-a odihnit...




Și uite-așa s-a strecurat Pensiunea Detunata printre cele mai frumoase amintiri ale mele din Apuseni, cu camerele ei frumoase și simple, cu micul balcon cu mușcate unde te poți adăposti să privești ploaia, cu pajiștea ei imensă presărată cu meri unde se poate pune cortul și unde între timp s-a ridicat un chioșc de luat masa, cu terasele cochete ale restaurantului, cu o delicioasă ciorbă de burtă și un creier pane cum n-am mai mâncat de mult, cu șipotul pârâului în liniștea nopții, cu zâmbetul de gazdă bună al doamnei Marilena...
Faceți un popas la intrarea în Abrud, măcar pentru o cafea excelentă și niște clătite cu gemuri făcute de casă... Sunt sigură că veți reveni.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu