MULȚUMESC, ROȘIA MONTANĂ !!!

Azi, Parlamentul României a reprezentat Poporul Român.
Sună așa de bine, că am verificat încă o dată dacă n-am greșit eu undeva...

Azi, Parlamentul României a decis că nimeni nu e mai presus de lege, că legile nu se fac pentru un om, pentru o întreprindere, pentru a facilita o afacere, pentru a cruța un vinovat, pentru a favoriza un investitor, pentru a ajuta un prieten, pentru ... mai pe scurt...
Azi, Parlamentul României a decis că NU CORPORAȚIA FACE LEGISLAȚIA.



Asta înseamnă că în lunga bătălie pentru un viitor sustenabil în Munții Apuseni ziua de azi marchează o victorie de etapă.
În viața îndelungată a Comunei Roșia Montană mai începe o epocă, la anii ei cei mulți se vor mai adăuga și alții, cu mila Domnului și cu sprijinul Românilor de Pretutindeni va ajunge la două mii de ani de atestare documentară, și la mai mulți !


Asta înseamnă că tăurile, bisericile, brazii și cele vreo 40 de case monument istoric de  pe dealurile Roșiei Montane vor rămâne la locul lor.

Asta înseamnă că puterea nenumăratelor inimi care au bătut cu dragoste și încredere pentru Roșia Montană este foarte mare...
În seara asta mă gândesc la fiecare om care s-a implicat în apărarea Roșiei Montane, cu un gând, cu un cuvânt, cu un tricou, cu o după amiază de duminică, sau mai multe, cu talentul, cu curajul, cu experiența, și mai ales cu toată inima.
Mă gândesc mai ales la cei care au fost acolo de la început, apărând ca în vremurile legendare o casă, o livadă, un altar sau un mormânt, la cei care i-au susținut asumându-și consecințe și neplăceri de tot felul, și mă gândesc la cei care pe parcursul acestei lupte îndelungate și-au încheiat călătoria pământească și nu mai sunt aici să se bucure azi.
Recunoștința mea se îndreaptă către fiecare din voi.
Pentru că mi-ați salvat Roșia Montană, trecutul și viitorul ce se află conținute în ea.
Și pentru că mi-ați dat încredere, încredere în neamul meu, în discernământul și valorile lui, în forța sa, și deci în viitor.



Nimeni nu spune că lucrurile se opresc aici : nu pentru că acestei propuneri legislative îi vor urma și altele, ci pentru că în locul unui proiect greșit trebuie să punem ceva corect. În locul mineritului în carieră deschisă, regiunea trebuie să beneficieze de altceva, de altă activitate care să genereze bunăstare pentru o lungă perioadă de timp.
La asta va trebui să ne gândim mâine.

Astă seară - doar atât :
MULȚUMESC, ROȘIA MONTANĂ !!!

Mulțumesc fiecărui român care și-a urmat inima.
Și da, mulțumesc fiecărui reprezentant ales al românilor care a votat în acord cu propria conștiință.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu