Detunata, 1947


Priveam ieri seară chipul chinuit al Regelui Mihai, în succintele imagini de la televizor. Mă întrebam câte din umbrele durerii le vor fi lăsat pe chipul venerabilului supravieţuitor al unei epoci aşa de amare, amintirile... Trebuie să fie tare greu să-ţi aduci aminte de ţara ta, când eşti în exil şi ştii că n-ai s-o mai vezi niciodată, şi fiecare zâmbet al firii sau oamenilor devine un regret şi o suferinţă.
Şi pentru că majoritatea gândurilor mele se înnoadă, într-un fel sau altul, în jurul Apusenilor, mi-am amintit că printre amintirile Regelui trebuie să fie o „amintire din Apuseni”, căci  se pare că în 1947, acum 65 de ani, a urcat cu maşina până la Detunate.

Respectul meu s-a ţesut ieri cu emoţie în jurul acestei amintiri...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu